Dat sport en zakendoen uitstekend met elkaar combineren is bekend en we hebben het afgelopen WK voetbal in Zuid-Afrika dan ook aangegrepen om de eerste contacten op het Afrikaanse continent te leggen. We zijn partner van Motio in Europa en een land als Zuid-Afrika zit in onze tijdzone en is daarom enorm interessant. Bovendien reduceert het internet alle afstanden tot nul, dus als de eerste echte contacten eenmaal zijn gemaakt vindt het vervolg via het wereld wijde web plaats.

Via IBM-NL zijn we ruim voor het WK in contact gekomen met IBM Zuid-Afrika in Johannesburg en een afspraak voor een Motio demo was snel gemaakt. Net als hier werkt IBM in Zuid-Afrika ook met een lokaal partner-netwerk. Met een tweetal partners van IBM hebben we eveneens afspraken gemaakt voor het geven van een demo. In Kaapstad hebben we die zelfs geheel in stijl in het Oranje gepresenteerd.

Dat niet alleen het Nederlands Elftal succesvol is geweest in Zuid-Afrika mag blijken uit het feit dat nu, 50 dagen na het WK, het contract met IBM-partner FIOS in Johannesburg is ondertekend. FIOS is daarmee de partner van E-mergo en Motio geworden in (Zuid-)Afrika en de eerste demo's voor prospects aldaar zijn in volle voorbereiding.

zuid-afrika logos