Esri Location Analytics zet uw bedrijfsgegevens op de kaart aan de hand van adressen, gebiedsgrenzen en andere geografische kenmerken. Door gegevens op locatie te clusteren ontstaan direct nieuwe inzichten. Daarnaast kunnen locatie gegevens krachtig verrijkt worden met demografie -en lifestylegegevens. Dit vormt de basis voor vergaande ruimtelijke analyses.

Location Analytics stelt u in staat vragen te beantwoorden zoals:

  • Waar open ik een nieuwe vestiging?
  • Wat zijn de demografische kenmerken van een bepaalde gebied?
  • Wat zijn de aanrijtijden van mijn klanten
  • Kannibaliseer ik op mijn eigen vestiging? Of waar zitten de blinde vlekken in mijn verzorgingsgebied?

Wat bieden we

  • Kaartvisualisatie; Uw bedrijfsdata gevisualiseerd op de kaart, met mogelijkheden die veel verder gaan dan alleen maar punten op de kaart.
  • Ruimtelijke analyse; Analyse op basis van locatie door directe communicatie tussen de kaart en de gegevens in uw bedrijfssysteem.
  • Gegevens verrijken; Verrijk uw gegevens met ruimtelijke data:  zoals demografie, lifestyle, weer en verkeer.